Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ
Ο σύλλογος είναι πολιτιστικός και αθλητικός. Τα μέλη του συλλόγου είναι από τη Μακεδονία, τη Θράκη ,οι απανταχού Ποντιακής καταγωγής καθώς και φίλοι που αγαπούν το σύλλογο. Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 2003 ως σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικός σύλλογος ''Ο Μέγας Αλέξανδρος''. Σήμερα ο σύλλογος, μετά την τροποποίηση του καταστατικού του, φέρει τη νέα του .επωνυμία Η αίθουσα του συλλόγου βρίσκεται στο Κάτω Μάννα (Χώνες) επί του κεντρικού δρόμου. ΤΗΛΕΦΩΝΑ επικοινωνίας 6932411950. ΤΜΗΜΑΤΑ : Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι κάθε Παρασκευή 17.00-19.00, Σάββατο 10.30-12.30 και 16.30-18.30 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ :Τμήμα παιδιών και εφήβων κάθε Παρασκευή 19.10-20.00 και 20.00-21.00 . Τμήμα ενηλίκων κάθε Κυριακή 18.30-19.30 για αρχάριους και 19.30-20.30. για προχωρημένους. Χοροδιδάσκαλος ο Χρήστος Καρυοφυλλίδης. Σκοπός μας , να ΜΗΝ ξεχάσουμε τις ρίζες μας και να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας την ιστορία μας.

Translate

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

Η φτήνια (ή η φτώχια) τρώει τον παρά






Καθισμένη στην άκρη του παραθύρου και αγναντεύοντας το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου , έβλεπα τις πρώτες φθινοπωρινές ψιχάλες να πέφτουν επάνω στα ξερά χόρτα . Η εικόνα αυτή μου ξύπνησε παιδικές μνήμες...Αλήθεια , ποιος δε θυμάται το ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη, από το ανθολόγιο των σχολικών του χρόνων;
 
΄΄Χειμώνιασε και φεύγουν τα πουλιά,
γοργά ο πελαργός τα πελαγώνει
και η φλύαρη χελιδονοφωλιά
χορτάριασε παντέρημη και μόνη.
 
 
Εκείνη την ώρα βρήκε να με προσγειώσει η καλή μου φίλη ,δημοσιογράφος Αλκμήνη Ψιλοπούλου. ΄΄Ασε το χάζι και διάβασε τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου΄΄ , μου λέει. Τι να κάνω , αφήνω την παντέρημη χελιδονοφωλιά και διαβάζω για το ΄΄μεταναστευτικό ταξίδι του χελιδονιού΄΄...<<Συγκλονιστικά στοιχεία για διογκούμενο μεταναστευτικό κύμα επιχειρήσεων και καταναλωτών προς τις γειτονικές χώρες, λόγω φτήνιας. Σύμφωνα με αυτά , περισσότερες από 1.500 επιχειρήσεις μεταποίησης και υπηρεσιών έχουν ήδη μετεγκατασταθεί σε χώρες όπως η Βουλγαρία, ενώ οι Ελληνες που περνούν καθημερινά στις παραμεθόριες περιοχές γειτονικών χωρών για τις αγορές τους αυξάνονται ανησυχητικά και υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν τους 600.000 σε μηνιαία βάση...
Όσοι αποφασίζουν να κάνουν το επιχειρηματικό «μεταναστευτικό ταξίδι του χελιδονιού» αναζητούν από τις χώρες του εξωτερικού ένα καλύτερο οικονομικό κλίμα, οικονομική και πολιτική σταθερότητα, φιλικό επενδυτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, απλό και σταθερό φορολογικό πλαίσιο, χαμηλότερο κόστος προσωπικού, ευκολότερη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και λιγότερη γραφειοκρατία, ό,τι δηλαδή στερείται μία επιχείρηση στην Ελλάδα.>>
Οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι αναφέρουν ενδεικτικά:


 
- Από την Κώ οι τουρίστες μετακινούνται από τα πρακτορεία, κατευθυνόμενοι προς Τουρκία περίπου 150.000 – 200.000 άτομα καθημερινά την τουριστική περίοδο. Για να πουλήσουν τις εκδρομές αυτές, τα πρακτορεία διαφημίζουν να μην ψωνίσουν στην Κω (από την Τουρκία ψωνίζουν μαϊμού προϊόντα ένδυσης – υπόδησης και χρυσό). Από τους ντόπιους δεν υπάρχει αυτό το φαινόμενο με ελάχιστες εξαιρέσεις τα άτομα της μουσουλμανικής κοινότητας, οι οποίοι μεταβαίνουν για συγκεκριμένα προϊόντα.

- Από τη Μυτιλήνη μεταναστεύει περίπου το 50% των καταναλωτών. Κάθε Πέμπτη γίνεται παζάρι στο Αϊβαλί που προσφέρει πολύ φθηνά προιόντα.

- Από τη Σάμο μεταναστεύει στην Τουρκία το 30% των καταναλωτών σε τακτική βάση για αγορά πρώτων υλών από επαγγελματίες που αγοράζουν φτηνμά τρόφιμα για τα ξενοδοχεία και καταναλωτές που αγοράζουν είδη ένδυσης και υπόδησης , κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες Μάιος – Οκτώβριος, αφού το χειμώνα δεν υπάρχει γραμμή.
- Από τη Χίο ένα 20% των καταναλωτών περνάνε στη Σμύρνη για την αγορά προϊόντων επίπλων, πόρτες, παράθυρα και ένα 70% των καταναλωτών ,έστω μια φορά το χρόνο θα περάσουν στη Σμύρνη για ψώνια.
- Από την Ορεστιάδα ένα 30% - 40% των καταναλωτών , με αντίστοιχη απώλεια τζίρου, περνάνε στη Βουλγαρία όπου προμηθεύονται κυρίως καύσιμα, πετρέλαιο κίνησης, αλλά πηγαίνουν και για καταναλωτικά αγαθά λόγω πολύ χαμηλότερων τιμών.
- Από τη Ξάνθη υπάρχει μία κίνηση καταναλωτών από 20% έως 40% προς Βουλγαρία , κυρίως για υπηρεσίες (γιατρούς, ξενοδοχεία), οπότε η απώλεια του τζίρου κυμαίνεται στο 10%. Δεν ψωνίζουν καταναλωτικά αγαθά από την Βουλγαρία, γιατί σύμφωνα με όσα μας δήλωσε ο εκεί εμπορικός σύλλογος, οι Βούλγαροι ιδρύουν επιχειρήσεις στην Ξάνθη και πουλούν πολύ φτηνά (είτε στεγασμένο εμπόριο είτε πλανόδιο-νόμιμο/παράνομο).


- Από τη Φλώρινα για Σκόπια , απώλεια τζίρου 50% - 60% και 50% κίνηση καταναλωτών. Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος πέρασαν από τον μεθοριακό σταθμό 10.000 αυτοκίνητα Ελλήνων προς τα Σκόπια, είτε από το νομό Φλώρινας, αρκετοί από την Καστοριά και έρχονται ακόμα και από το Αμύνταιο. Λόγω των τιμών προμηθεύονται: βενζίνη, κάποιοι συνταξιούχοι πηγαίνουν σε οδοντιάτρους και αγοράζουν είδης διατροφής (supermarket, λαχανικά). Στα σύνορα ακριβώς (στα Σκόπια) υπάρχουν δύο Βερόπουλοι, πουλάνε ελληνικά προϊόντα με σκοπιανές τιμές. Ενδεικτικά υπολογίζει απώλεια 1 εκ. ευρώ το μήνα. Το Μοναστήρι των Σκοπίων, η πρώτη μεγάλη πόλη που συναντάς είναι 30 χλμ. από τη Φλώρινα. Δήλωση: «Είναι σχεδόν σαν να έχει αντικατασταθεί η αγορά της Φλώρινας από την αγορά των Σκοπίων».
 


Πάρτε κόσμε, πάρτε....ακόμη κι όταν αποδεδειγμένα πρόκειται ν΄ αγοράσετε προιόντα μαιμού(adidas, nike,panasonic,Versace, Lacoste κ.λ.π.) , ακόμη κι όταν πρόκειται ν΄ αγοράσετε λευκό κρέας βουτηγμένο στο χλώριο για να έχει την όψη φρέσκου, ακόμη κι όταν πρόκειται ν΄ αγοράσετε ελαιόλαδο ανακατεμένο με λάδι ραφινέ ή σογιέλαιο, ακόμη κι όταν επισκέπτεστε ψευτο-οδοντίατρους...


Τελικά η φτήνια (ή η φτώχια) τρώει τον παρά , όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος Γεώργιος Σταύρου , ιδρυτής της Εθνικής Τράπεζας .
 

Υ.Γ. Όταν λέμε ότι η φτήνια τρώει τον παρά, εννοούμε πως αν ψωνίσεις κάτι φθηνό, γρήγορα θα χαλάσει και θα το πετάξεις. Μερικοί όμως το έχουν παρεξηγήσει και λένε ότι το φθηνό πράγμα τρώει τον παρά, δηλαδή με λίγα χρήματα μπορείς να αγοράσεις κάτι που άλλοι το πουλάνε ακριβότερα. <<Αποτελεί λάθος ότι το εμπόριον είναι να αγοράζετε όσο το δυνατόν πιο ευθηνά και να πωλήτε όσο το δυνατόν πιο ακριβά. Τούτο είναι ορθόν μόνον εις εκτάκτους περιστάσεις. Μόνιμον εμπόριον και τακτικούς πελάτας έχει μόνον εκείνος ο οποίος πωλεί πλέον ευθηνά από όσον άλλος. Τοιουτοτρόπως αποκτά και την φήμην του ευθηνού και δια τούτο του πλέον προτιμούμενου εμπόρου. Οι καιροί είναι και δια πολύ μακρόν χρόνον θα είναι, δύσκολοι και το χρήμα ολίγον. Ο λαός λοιπόν θα δυσκολεύεται να αγοράζη. Ούτω το εμπόριον θα μαραίνεται, αν δεν διευκολύνωμεν τους αγοραστάς με, κατά το δυνατόν, μικράς τιμάς. Αποτελεί δε πειρασμόν η μικρά τιμή δι όσους έχουν αγοραστικάς ανάγκας. Η ευθήνεια κατατρώγει των πελατών το χρήμα και κάμνει τους πελάτας ακόμη και πολλούς από όσους δεν έχουν μεγάλην διάθεσιν ν' αγοράσουν...>>. Αυτά τα τελευταία λόγια του Γεωργίου Σταύρου τα διαμόρφωσαν κάπως και βγάλανε τη φράση: "η φτήνια τρώει τον παρά". Και από τότε έμεινε.

Καλό χειμώνα και καλή δύναμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου