Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ
Ο σύλλογος είναι πολιτιστικός και αθλητικός. Τα μέλη του συλλόγου είναι από τη Μακεδονία, τη Θράκη ,οι απανταχού Ποντιακής καταγωγής καθώς και φίλοι που αγαπούν το σύλλογο. Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 2003 ως σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικός σύλλογος ''Ο Μέγας Αλέξανδρος''. Σήμερα ο σύλλογος, μετά την τροποποίηση του καταστατικού του, φέρει τη νέα του .επωνυμία Η αίθουσα του συλλόγου βρίσκεται στο Κάτω Μάννα (Χώνες) επί του κεντρικού δρόμου. ΤΗΛΕΦΩΝΑ επικοινωνίας 6932411950. ΤΜΗΜΑΤΑ : Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι κάθε Παρασκευή 17.00-19.00, Σάββατο 10.30-12.30 και 16.30-18.30 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ :Τμήμα παιδιών και εφήβων κάθε Παρασκευή 19.10-20.00 και 20.00-21.00 . Τμήμα ενηλίκων κάθε Κυριακή 18.30-19.30 για αρχάριους και 19.30-20.30. για προχωρημένους. Χοροδιδάσκαλος ο Χρήστος Καρυοφυλλίδης. Σκοπός μας , να ΜΗΝ ξεχάσουμε τις ρίζες μας και να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας την ιστορία μας.

Translate

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου αναζητά χοροδιδάσκαλο για εκμάθηση Θρακιώτικων χορών




΄΄Την ιστορία μελέτα παιδί μου, γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία , αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο΄΄.Ιπποκράτης


Ο Σύλλογος , στη μνήμη όλων εκείνων που υπέστησαν τους ανελέητους διωγμούς από τους Νεότουρκους και την εκδίωξή τους από τις πατρογονικές εστίες πριν εκατό χρόνια (1914), επιθυμεί όπως δημιουργήσει και τμήμα εκμάθησης Θρακιώτικων χορών . Γι΄ αυτό το λόγο αναζητά χοροδιδάσκαλο για τη στελέχωση του  τμήματος  Θρακιώτικων χορών.

Για πληροφορίες κ. Ουρανία Πανταζή τηλέφωνα 6932411950, 22810-80448, 43784.


Διωγμοί των Θρακών , Προάγγελος της Γενοκτονίας Αρμενίων και Ποντίων

΄΄Πριν από 100 χρόνια ο Ελληνισμός της Ανατολικής Θράκης δεχόταν πασχαλιάτικα ανελέητους διωγμούς από τους Νεότουρκους γεγονός που ήταν ο προάγγελος εκείνων που ακολούθησαν πρώτα κατά των Αρμενίων και μετά κατά των Ελλήνων του Πόντου. Στη Θράκη, οι Νεότουρκοι δοκίμασαν και εφάρμοσαν, έχοντας ως συμβούλους Γερμανούς αξιωματικούς την τακτική της εθνοκάθαρσης , που είχε την καλοσύνη να μας θυμίσει με επιστολή του ο εξαίρετος καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Βακαλόπουλος.
Στις αρχές Απριλίου 1914, η Ελλάδα είχε δύο μεγάλα ανοιχτά εθνικά θέματα. Το ένα στην Αλβανία, την απαράδεκτη λύση που επέβαλαν οι Ευρωπαίοι στη Βόρειο Ήπειρο, και το δεύτερο στην Ανατολική Θράκη, όπου οι Νεότουρκοι του Μουσταφά Κεμάλ προέβαιναν στην εκκαθάριση της από το ελληνικό στοιχείο. Μάλιστα, εκείνη την περίοδο είχε προηγηθεί η εκδίωξη από τους Βούλγαρους 65.000 Ελλήνων από την Ανατολική Ρωμυλία, που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1914.

Στην Ανατολική Θράκη, ενώ παλαιότερα η Πύλη είχε δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες διαβίωσης για τους Έλληνες και τους Τούρκους, για να αντιμετωπίσει τη βουλγαρική επιθετικότητα, οι Νεότουρκοι μετέβαλαν την κατάσταση και εξαπέλυσαν επίθεση κατά των Ελλήνων και του Πατριαρχείου. Το ηγετικό στέλεχος των Νεότουρκων, ο νομάρχης Αδριανούπολης μπέης Χατζί Αδίλ, με απειλές και έκτροπα κατά των Ελλήνων, τους εξανάγκαζε σε φυγή και εγκαθιστούσε στα σπίτια και τα κτήματα τους Τούρκους εποίκους.

Εκείνο το διάστημα οι Νεότουρκοι κάλεσαν τον Γερμανό στρατηγό Φον Γκολτς να αναδιοργανώσει τον τουρκικό στρατό. Ο Φον Γκολτς υποδαύλισε τον τουρκικό σοβινισμό και καλλιέργησε την ιδέα της εθνοκάθαρσης με διωγμούς εναντίον των Ελλήνων. Το Πατριαρχείο, λόγω των εκτεταμένων διωγμών, έκλεισε σε ένδειξη διαμαρτυρίας τις εκκλησίες. Αργότερα θα έρθει καλεσμένος από τον ηγέτη των Νεότουρκων Μουσταφά Κεμάλ έτερος Γερμανός στρατηγός ο Οτο Λίμαν Φον Σάντερς, ενώ το ίδιο διάστημα ο Κάιζερ της Γερμανίας βρισκόταν στην Κέρκυρα και είχε επαφές με τον Έλληνα βασιλέα και τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο. Ο Φον Σάντερς, που ονομάστηκε τιμητικά πασάς και φόρεσε το φέσι, σε πρώτη φάση εισηγήθηκε την εκδίωξη από την Κωνσταντινούπολη έως την Αδριανούπολη όλων των μη μουσουλμανικών εθνοτήτων και τη δημιουργία μιας συμπαγούς μάζας μουσουλμάνων, ανακυκλώνοντας το ανθελληνικό σύνθημα «Η Τουρκία στους Τούρκους». Με σκληρούς διωγμούς και εκβιασμούς εκδίωξε τους Έλληνες της Θράκης που πωλούσαν σε εξευτελιστικές τιμές τις περιουσίες τους ή τις εγκατέλειπαν για να σώσουν τα κεφάλια τους. Χωριά και πόλεις άδειαζαν από Έλληνες και γέμιζαν γρήγορα από Τούρκους.

«Γοεροί κλαυθμοί αντηχούν παντού», αναφέρουν επείγοντα τηλεγραφήματα. Εγκάθετοι θέτουν στους Έλληνες της Ανατολικής Θράκης το ερώτημα: «Αν δεν φύγετε εντός 24 ωρών, με τι προτιμάτε να πεθάνετε; Με ξύλο ή με σκοτωμό;». Έτσι, εκδιώκονται από τα χωριά τους απειλούμενοι και πυροβολούμενοι υπό εισβολέων Τουρκαλβανών που αρπάζουν τις περιουσίες τους. Όσοι αντιστέκονται δολοφονούνται εν ψυχρώ.

Στο χωριό Σουλτάν Τσιφλίκ, συμμορίες άρπαξαν περιουσίες ατίμασαν γυναίκες και μικρά κορίτσια, λεηλάτησαν σπίτια και την εκκλησία και έδειραν ανηλεώς τον ιερέα. Στο Γιαντζικλάρ, άρπαξαν πρόβατα, οι κάτοικοι καταδιώχθηκαν πυροβολούμενοι και οι κατοικίες τους περιήλθαν στην κατοχή των Τούρκων. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα 150 χιλιάδες Ελληνες άδειασαν τη Θράκη, ενώ στον δρόμο της φυγής οι Τσέτες , οι Τσανταρμάδες και οι Τουρκαλβανοί τους αφαιρούσαν τα χρήματα και τα κοσμήματα τους. 
Πηγή : Real News

Δεν φταίνε οι λαοί που μισούνται

Ο ποιητής μας Κώστας Βάρναλης περιγράφει τις διώξεις των Ελλήνων της Ανατολικής Ρωμυλίας από τους Βουλγάρους: ΄΄.....Τέλη Ιουνίου οι ταραχές ξέσπασαν στην Φιλιππούπολη. Οι εκκλησίες, τα σκολειά -τα ωραιότατα Ζαρίφεια χτισμένα πριν λίγα χρόνια από το Ζαρίφη- αλλάξανε σε μια μέρα αφέντη. Στις 15 Ιουλίου ήρθε η σειρά του Πύργου΄΄ (ττο σημερινό Μπουργκάς όπου γεννήθηκε ο Βάρναλης).
΄΄Θυμούμαι πως ανακατεύτηκα μέσα στο πλήθος και είδα με φριχτό σπαραγμό να μπαίνει το μανιασμένο πλήθος μέσα στο σκολειό και να πετάει έξω στο δρόμο από τα παράθυρα θρανία, χάρτες, και βιβλία. Είδα να μπαίνουνε στην εκκλησία και να βάφουνε με κόκκινη μπογιά όλες τις ελληνικές επιγραφές. Είδα τα ελληνικά μαγαζιά μέσα σε μια ώρα να γίνονται θρύψαλα. Κι οι αρχές… φυλάγανε την τάξη. Στις 30 Ιουλίου σήμανε η ώρα της Αγχιάλου. Αλλ’ εκεί τα πράγματα ήτανε λιγάκι σκούρα. Η Αγχίαλος χτισμένη σ’ ένα ακρωτήριο ανάμεσα σε δυο θάλασσες κι έχοντας προς το μέρος της στεριάς τη λίμνη των αλυκών ήτανε από φυσικό της δύσκολο να κυριευθεί “από έξω”. Έπειτα ο πληθυσμός ήτανε ολάκερος σχεδόν ελληνικός κι ο δεσπότης είχε ετοιμάσει την άμυνα
......


.....Τότες έφτασε από τον Πύργο έφιππη χωροφυλακή να “θέσει τέρμα εις την συμπλοκήν”, ήγουν να εκτοπίσει τους Ρωμιούς και να παραδώσει την πόλη στους κομιτατζήδες. Κι η πόλη ολόκληρη, από παλιά ξύλινα σπίτια με στενούς δρόμους, παραδόθηκε στις φλόγες και κάηκε σε λίγην ώρα. (…). Κι άκουσα δίπλα μου τη Μπάμπο Ζωίτσα -και ποιος δεν την ήξερε!… Γριά Βουργάρα εξελληνισμένη υπηρετούσε αμέτρητα χρόνια εκκλησάρισσα στην ελληνική εκκλησία. (…) Άκουσα λοιπόν τη Μπάμπο Ζωίτσα να μονολογεί ρωμέικα με τρόπο, που να πάρει τ’ αυτί μου την κουβέντα της: -Καλά της κάνανε! Έτσι κι “αυτοί” καίνε στη Μακεδονία τα βουργάρικα χωριά. Αμ πώς!…
Είχε ξυπνήσει μέσα της η κοιμισμένη από χρόνια ράτσα της.

Τώρα φυσικά δε με ξαφνιάζουν τέτοια πράγματα. Γιατί ξέρω, πως δεν φταίνε οι λαοί όταν μισούνται και σκοτώνονται αναμεταξύ τους. Φταίνε εκείνοι, που καλλιεργούν μέσα τους το μίσος και το έγκλημα και τους “διορίζουνε” κάθε τόσο και τον “προαιώνιο” εχθρό για να ξεθυμάνουνε. Για συμφέρο τάχα των λαών; Όχι βέβαια. Για το συμφέρο των ληστών΄΄. 

Κώστας Βάρναλης ΄΄Φιλολογικά Απομνημονεύματα΄΄ Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ




Το τελευταίο μέρος του ανθρώπινου δράματος , που έμελλε να αλλάξει το χάρτη της εγγύς Ανατολής , παίχτηκε τον Αύγουστο του 1922

΄΄Στις 13 Αυγούστου 1922, ο Μουσταφά Κεμάλ έχει ήδη υπογράψει σύμφωνο φιλίας και συνεργασίας με τη σοβιετική Ρωσία, τις τρεις σοβιετικές Δημοκρατίες του Καυκάσου, με τη Γαλλία και την Ιταλία. Την ίδια ώρα η Μεγάλη Βρετανία απλώς παρακολουθεί.... Στις 27 Αυγούστου, οι Τούρκοι μπαίνουν στη Σμύρνη και αρχίζει ο εμπρησμός της και η καταστροφή κάθε ελληνικής παρουσίας. Εκεί, όπως σημειώνει ο πρόξενος των ΗΠΑ George Horton «δεν έλειπε τίποτε σχετικά με τη θηριωδία, την ακολασία, την σκληρότητα και όλη τη μανία του ανθρώπινου πάθους». Εικοσιπέντε χιλιάδες (25.000) Έλληνες χάθηκαν στην πυρκαγιά, ενώ μόνο το διάστημα από 27 Αυγούστου μέχρι 4 Σεπτεμβρίου 1922 δολοφονήθηκαν 50.000 Έλληνες. Στις 28 Αυγούστου 1922 κατακρεουργήθηκε ο μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος, και μαζί του 342 κληρικοί της Μητροπόλεως Σμύρνης και των περιχώρων, αφού πρώτα βασανίστηκαν. Τη δολοφονία, την εκδίωξη των Ελλήνων, ακολούθησε η καταστροφή κάθε ίχνους ελληνικής παρουσίας, αυτό άλλωστε υποδηλώνει η φωτιά στη Σμύρνη΄΄. 
Φάνης Μαλκίδης , Μέλος Διεθνούς Ενωσης Ακαδημαικών για τη μελέτη Γενοκτονιών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου