Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ
Ο σύλλογος είναι πολιτιστικός και αθλητικός. Τα μέλη του συλλόγου είναι από τη Μακεδονία, τη Θράκη ,οι απανταχού Ποντιακής καταγωγής καθώς και φίλοι που αγαπούν το σύλλογο. Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 2003 ως σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικός σύλλογος ''Ο Μέγας Αλέξανδρος''. Σήμερα ο σύλλογος, μετά την τροποποίηση του καταστατικού του, φέρει τη νέα του .επωνυμία Η αίθουσα του συλλόγου βρίσκεται στο Κάτω Μάννα (Χώνες) επί του κεντρικού δρόμου. ΤΗΛΕΦΩΝΑ επικοινωνίας 6932411950. ΤΜΗΜΑΤΑ : Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι κάθε Παρασκευή 17.00-19.00, Σάββατο 10.30-12.30 και 16.30-18.30 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ :Τμήμα παιδιών και εφήβων κάθε Παρασκευή 19.10-20.00 και 20.00-21.00 . Τμήμα ενηλίκων κάθε Κυριακή 18.30-19.30 για αρχάριους και 19.30-20.30. για προχωρημένους. Χοροδιδάσκαλος ο Χρήστος Καρυοφυλλίδης. Σκοπός μας , να ΜΗΝ ξεχάσουμε τις ρίζες μας και να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας την ιστορία μας.

Translate

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Από τον Εύξεινο Πόντο ως τις Κυκλάδες

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ. 
ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ Ν΄ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ.... 



Ελάτε στο ταξίδι μας . 
Η Αργώ του Ιάσονα μας περιμένει... 


Η νέα εκδήλωση του συλλόγου μας  << Από τον Εύξεινο Πόντο ως τις Κυκλάδες>>. Πρόκειται για το ταξίδι του Ιάσονα και των Αργοναυτών στον Εύξεινο Πόντο με σκοπό να μάθουν , μεγάλοι και παιδιά , που βρίσκεται και τι σημαίνει Εύξεινος Πόντος, τι σημαίνει Πόντος, τι Πόντιος.  Να μάθουν ποιο ήταν το νησί  των Κυκλάδων που ΄΄ανεφάνη΄΄  κατά την επιστροφή  της Αργούς , όταν ο Απόλλωνας, ακούγοντας την παράκληση του Ιάσονα, φώτισε με μια αστραπή τη νύχτα και φανέρωσε στους έκπληκτους Αργοναύτες τη φιλόξενη ακτή  (Ανάφη) που τους έσωσε από τον κίνδυνο. Και μέσα από αυτό το ταξίδι να γνωρίσουν τον Κυκλαδικό πολιτισμό.

     
Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω δραστηριότητες:   

      α.   Φωτογραφική έκθεση . Ο φωτογράφος Γιάννης Γερόπουλος από το Βόλο , ταξίδεψε με ποδήλατο  6.500 χιλ. στα ΄΄χνάρια του Ιάσονα΄΄ και αποθανάτισε με το φακό του τις περιοχές απ΄ όπου πέρασε η Αργώ και οι Αργοναύτες. Ο  κ. Γιάννης Γερόπουλος θα ταξιδέψει με ποδήλατο από το Βόλο στη Σύρο για να παρουσιάσει το ντοκυμαντέρ του με θέμα το ταξίδι του Ιάσονα  και την ομότιτλη έκθεση φωτογραφίας.

     
     β.   Εκθεση ζωγραφικής . με έργα αφιερωμένα στον Ιάσονα και στην Αργοναυτική Εκστρατεία καθώς και στον Προμηθέα  Δεσμώτη.....   
Αναμένεται η οριστικοποίηση της συμμετοχής και η ανακοίνωση του ονόματος της ζωγράφου από τη Βόρεια Ελλάδα!!!


     γ.   Προμηθέας Δεσμώτης . Δραματοποιημένο απόσπασμα από το έργο του  Αισχύλου , στην ποντιακή διάλεκτο.  Ως γνωστόν ο Προμηθέας, για να βοηθήσει τους ανθρώπους, έκλεψε από τον Ήφαιστο τη φωτιά και τους την έδωσε, διδάσκοντας παράλληλα τις επιστήμες και τις τέχνες. Ο Δίας, για να τον τιμωρήσει, τον έδεσε στον Καύκασο (παραμένουμε στην περιοχή του Ευξείνου Πόντου).


     δ.   Παιδικό βιωματικό εργαστήρι .....Τα παιδιά ταξιδεύουν στα χνάρια του Ιάσονα και των Αργοναυτών      

      
     2.   Από τον Εύξεινο Πόντο στις Κυκλάδες

     α.   Παιδικό βιωματικό εργαστήρι .  Τα παιδιά θα γνωρίσουν τον Κυκλαδικό Πολιτισμό με βιωματικό τρόπο παίζοντας δράσεις ψυχοκινητικής αγωγής.  Με τις δράσεις αυτές οι μαθητές ιχνηλατούν  τα μονοπάτια του Κυκλαδίτικου Πολιτισμού περνώντας μέσα από τα σπήλαια που έζησε ο φιλόσοφος Φερεκύδης στη Σύρο και το σπήλαιο όπου κατοικούσε ο Αίολος στο χωριό Φαλατάδος της Τήνου, τα Ορυχεία της Μήλου,  περπατούν  την περίφημη «Οδό των Λεόντων»  και αναπαριστούν  τα ίδια τον θυμωμένο Ποσειδώνα, τις Νύμφες Κυκλάδες,  και  τα Κυκλαδίτικα Ειδώλια!  Έτσι τα παιδιά εμβαθύνουν  τις γνώσεις τους για τον Κυκλαδικό Πολιτισμό και κατανοούν καλύτερα γεωγραφικά και ιστορικά στοιχεία της πολιτισμικής μας  κληρονομιάς.

     Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί από την κ. Νατάσα Μάγκου , καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής  αποσπασμένη στο Παλαιοντολογικό Μουσείο Πτολεμαΐδας ,για να πραγματοποιήσει το βιωματικό μέρος του Κυκλαδικού Πολιτισμού . Η κ. Μάγκου ασχολείται χρόνια με το να διδάσκει τον κυκλαδικό πολιτισμό σε σχολεία της Πτολεμαίδας  αλλά και γενικότερα στη Βόρεια Ελλάδα . Μάλιστα η διατριβή της στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης θα είναι ο Κυκλαδικός Πολιτισμός! 
       
     

Το πλήρες πρόγραμμα θ΄ ανακοινωθεί έγκαιρα , μόλις ολοκληρωθούν όλες οι θεματικές ενότητες..


Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Πόντος - Αρμενία. Ταξίδι στην ιστορία




     Ο Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνδιοργανώνουν την εκδήλωση <<Πόντος- Αρμενία, Ταξίδι στην ιστορία>> το Σάββατο 15 Μαρτίου και ώρα 19.00 στο θέατρο Απόλλων

     Μια εκδήλωση αφιερωμένη στη γενοκτονία και τον πολιτισμό των δυο λαών.

Στην εκδήλωση συμμετέχουν:
- Η Ενωση Ποντίων Νίκαιας – Κορυδαλλού
-  Ο Πολιτιστικός & εκπαιδευτικός  Σύλλογος Χαμασκαίν - Χορευτικό συγκρότημα ΄΄ΝΑΙΡΙ΄΄
- Ο Δημήτρης Καρασαββίδης (τραγούδι)
- Ο Μαυρίδης Δημήτρης (λύρα)
- Ο Κεχιόπουλος Γιώργος (λύρα)
- Ο Θεοδωρίδης Γιώργος (λύρα)
- Ο Σεμερτζίδης Βασίλης (λύρα)
- Ο Τσιλικίδης Χαράλαμπος (λύρα)
- Ο Μαυρίδης Χρήστος (νταούλι)
Αφηγούνται οι:
- Δέσποινα Σωτηροπούλου , δημοσιογράφος
- Ρένα Κουβελιώτη δημοσιογράφος
- Αλκης Πασαλίδης δημοσιογράφος

Την εκδήλωση πλαισιώνουν μέλη του χορευτικού τμήματος του συλλόγου Ποντίων & Βορειοελλαδιτών Σύρου.

Είσοδος Ελεύθερη

Η εκδήλωση <<Πόντος- Αρμενία>> εντάσσεται στο πλαίσιο του 3ου σεμιναρίου λαογραφίας και ιστορίας που θα ξεκινήσει το Σάββατο  8 Μαρτίου 2014, με το αφιέρωμα στη Θράκη.


Ευχαριστούμε τη ζωγράφο κι αγιογράφο Σοφία Αμπερίδου για την ευγενική παραχώρηση του έργου της ΄΄Θλίψη΄΄ για να κοσμήσει την αφίσα μας.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης θ΄ ακολουθήσει η χοροεσπερίδα του συλλόγου στο ξενοδοχείο ΕΡΜΗΣ.

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Από τη Θράκη στη Σύρο , 3ο σεμινάριο λαογραφίας και ιστορίας



     Ο Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου διοργανώνει το 3ο σεμινάριο λαογραφίας και ιστορίας από 8 έως και 15 Μαρτίου 2014. Το σεμινάριο περιλαμβάνει δυο θεματικές ενότητες :

1. Πρώτη ενότητα : Θράκη, χθες-σήμερα-αύριο

Σάββατο 8 Μαρτίου στην αίθουσα του συλλόγου:
- 18.30 :εισηγητής ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης.

- 20.30 - 22.30 : Σεμινάριο Θρακιώτικων χορών με χοροδιδάσκαλο τον Θρακιώτη μουσικό και τραγουδιστή Βαγγέλη Δημούδη.
Κυριακή 9 Μαρτίου στις 11.00 - 13.00 : Θα επαναληφθεί το σεμινάριο των Θρακιώτικων χορών.

     Για πληροφορίες-δηλώσεις συμμετοχής στα σεμινάρια των Θρακιώτικων χορών μπορείτε να επικοινωνείτε με το σύλλογο , Φολεγάνδρου 3 ή στα τηλέφωνα 6932411950, 22810-80448.


2. Πληροφορίες για τη δεύτερη ενότητα με θέμα <<Πόντος-Αρμενία>> , η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15/3 στο θέατρο Απόλλων , με προσκεκλημένους τριάντα συντελεστές (μουσικούς , τραγουδιστές, χορευτές και δημοσιογράφους ως παρουσιαστές) , θα ανακοινωθούν με νεότερο.




Ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη από γονείς πρόσφυγες. Είναι διδάκτωρ Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και συγγραφέας. Ασχολείται με τις εκφάνσεις της πολιτικής, της οικονομίας και της κοινωνίας στον Παρευξείνιο χώρο και τα Βαλκάνια. Ως Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη μελέτη των γενοκτονιών και της Διεθνούς Ένωσης για τα δικαιώματα και την απελευθέρωση των Λαών, έχει πραγματοποιήσει παρεμβάσεις για το Ποντιακό ζήτημα και ειδικότερα για την αναγνώριση της γενοκτονίας, της ελευθερίας των Ποντιόφωνων στη σημερινή Τουρκία και για τους Πόντιους της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Έχει τιμηθεί από το Συμβούλιο Τύπου των Εθνικών Κοινοτήτων του Καναδά για τη συνεισφορά του στην προαγωγή του πολιτισμού και την αλληλοκατανόηση μεταξύ των Εθνικών Κοινοτήτων.





Ο Βαγγέλης Δημούδης γεννήθηκε στην Καρωτή Διδυμοτείχου του νομού Εβρου. Επί είκοσι χρόνια ήταν συνεργάτης στο θέατρο <<Δώρα Στράτου>> καθώς επίσης συνεργάτης με το μεγάλο Θρακιώτη τραγουδιστή Χρόνη Αηδονίδη. Εχει συνεργαστεί με διάφορους αξιόλογους καλλιτέχνες παραδοσιακής μουσικής ,ενώ έχει συμμετάσχει σε συναυλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εχει συμμετάσχει σε πολλές δισκογραφικές παραγωγές.



Υ.Γ. Η φωτογραφία της αφίσας απεικονίζει τη Νίκη της Σαμοθράκης . Η Νίκη της Σαμοθράκης είναι μαρμάρινο γλυπτό αγνώστου καλλιτέχνη της ελληνιστικής εποχής που βρέθηκε στο ναό των ΄΄Μεγάλων Θεών΄΄ Καβείρων στη Σαμοθράκη. Η ανεύρεσή της έγινε από τον αρχαιολόγο Κάρολο Σαμπουζό το 1863 και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου από το 1884.

Ολοκλήρωσε αήττητος τις υποχρεώσεις του ο Μέγας Αλέξανδρος

Από cyclades24


megas neorio 2014
Ο Μέγας Αλέξανδρος επικράτησε με 3-1 του ΑΣΕ Νεώριο σε αγώνα για το τοπικό πρωτάθλημα πετοσφαίρισης Κυκλάδων στην κατηγορία των ανδρών.
Οι πρωταθλητές Κυκλάδων ολοκλήρωσαν με νίκη τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις, χάνοντας πάντως το πρώτο σετ στο πρωτάθλημα. Ο ΑΣΕ Νεώριο μάλιστα, κατάφερε να ισοφαρίσει προσωρινά σε 1-1 σετ, αλλά στη συνέχεια ο Μέγας Αλέξανδρος δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης, κερδίζοντας τον αγώνα με 3-1 σετ.
Κορυφαίοι της αναμέτρησης ήταν για μία ακόμη φορά ο Τσινος με 20π.(17/28,2 ασσοι,1μπλοκ) καθώς και ο Βελεντζας 20π.(13/23,4 ασσοι,3μπλοκ) 
Τα σετ 3-1: (25-16,19-25,25-14,25-21)
ΣΒΣ Μεγας Αλέξανδρος: Καλυβάς,Βελέντζας,Πάπιτσης,Μαραγκός,Τσινός(c),Ρούσσος Σ.,Γαβρής (λ),Στεφάνου,Σαχινίδης,Φρέρης,Ζουγανέλης,Ρούσσος Ι.(λ)

ΑΣΕ Νεωρίου (Σκρέτας): Φραγκιάς(c),Κάιλας,Παλαιτσάκης,Βαρθαλίτης,Μουλάρθι,Αργυρός Ι.Μαστρογιαννόπουλος(λ)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1.ΣΒΣ Μέγας Αλεξανδρος 4 αγ 12π (12-1)
2.Ποσειδώνας Τήνου 3 αγ 2π (3-8)
3.ΑΣΕ Νεωρίου 3 αγ 1π (3-9)
4.Πανναξιακός ΑΟΝ 0 (έχει μηδενιστεί/αποβληθει) *Έχει απομείνει ένας αγώνας ανάμεσα στον Ποσειδώνα Τήνου και στον ΑΣΕ Νεωρίου που θα κρίνει την 2η θέση
 megas neorio 2014 b
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα ο προπονητής του Μέγα Αλέξανδρου Αντώνης Στεφάνου είπε: «Έγιναν πολλές δοκιμές σε κάθε σετ προσπαθώντας κυρίως να βρω εναλλακτικά σχήματα ενοψει της β' φάσης της ζ περιφέρειας, καθώς και να δώσω χρόνο συμμετοχής σε όλους τους παίκτες. Ευχάριστη έκπληξη η δοκιμή του Ρούσσου Σιδερή σε ρόλο λίμπερο που τα πήγε περίφημα.
Δεν σας κρύβω όμως ότι με προβληματίζει πολύ το γεγονός ότι τελείωσε το πρωτάθλημα τόσο γρήγορα, καθώς όπως προείπα συνήθως τα μπαράζ για την άνοδο στην Α2 γίνονται μέσα στον Μάιο και θα μαστε σε αγωνιστική απραξία σχεδόν 3.5 μήνες...
Τέλος, θέλω να κάνω ειδική αναφορά στους 3 πιο σταθερούς παίκτες μου Βαγγέλη Τσινό, Γιώργο Βελέντζα και Διονύση Γαβρή. Είμαι πολύ τυχερός που τους έχω και ελπίζω οι υπόλοιποι να παραδειγματιστούν από αυτούς».  
megas neorio 2014 c

http://www.koinignomi.gr/news/athlitismos/voley/2014/02/04/xana-protathlitis-o-megas-alexandros.html

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

3ο σεμινάριο λαογραφίας και ιστορίας

Το πρόγραμμα είναι υπό διαμόρφωση


Από παλαιότερη επίσκεψη του κ. Μαλκίδη στη Σύρο

Βαγγέλης Δημούδης

Σας γνωρίζουμε ότι ο Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου πρόκειται να διοργανώσει το 3ο σεμινάριο λαογραφίας και ιστορίας από 8 έως 16 Μαρτίου 2014.  

             Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

             α.   Σάββατο 8 Μαρτίου
             - Εκδήλωση με θέμα <<Θράκη , χθες-σήμερα- αύριο>>, με εισηγητή το Διδάκτορα του Δημοκρήτιου  Πανεπιστημίου Θράκης  κ. Φάνη Μαλκίδη.       
           -   Σεμινάριο Θρακιώτικων χορών, με χοροδιδάσκαλο το Θρακιώτη μουσικό και τραγουδιστή  κ. Βαγγέλη Δημούδη.  
            β.   Κυριακή 9 Μαρτίου
           -   Θα επαναληφθεί το σεμινάριο των Θρακιώτικων χορών.

           γ.   Σάββατο 15 Μαρτίου , θέατρο Απόλλων  ώρα 19.00  
             Εκδήλωση με θέμα <<Πόντος-Αρμενία>>. Συμμετέχουν οι: Ενωση Ποντίων Νίκαιας-Κορυδαλλού, σύλλογος Αρμαινοπαίδων Ζαβαριάν, χορευτικός σύλλογος Χαμασκαίν, Καρασαβίδης Δημήτρης(τραγούδι) , Σωτηροπούλου Δέσποινα , Πασσαλίδης Αλκης , Κουβελιώτη Ρένα (παρουσίαση) κ.λ.π.. 

           δ.   Αμέσως μετά την εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί η  χοροεσπερίδα του συλλόγου στο ξενοδοχείο ΕΡΜΗΣ , ώρα 21.30.

Για συμμετοχή στα χορευτικά σεμινάρια και στη χοροεσπερίδα μπορείτε να επικοινωνείτε με το σύλλογο.

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Μια ξενάγηση στη Θράκη του χθες και του σήμερα




Του  κ. Ελευθέριου Θ. Χατζόπουλου
Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών σωματείωνhttp://www.poths1991.gr/files/epistoli_ypourgeio_paideias_gia_mathitikes_ekdromes.pdf


<<Πεθύμησα να στολιστώ με γιορτερό στολίδι,
να πάγω στην πατρίδα μου, στ’αγαπητό ταξίδι,
Φύσα, κοσμογυρίστρα μου, χαριτωμένη αύρα>>.
Γεώργιος Βιζυηνός



Με την εργασία αυτή που σας υποβάλλουμε, φιλοδοξούμε να γίνει γνωστή
στο ευρύ Ελληνικό κοινό και ειδικότερα στους νέους μας και την μαθητιώσα 
νεολαία, τις ελπίδες του Έθνους και της φυλής, ο χώρος της Θράκης ο οποίος
παρουσιάζει πλούσιο ιστορικό, λαογραφικό, οικονομικό και τουριστικό
ενδιαφέρον.

Άλλωστε είναι κοινή η διαπίστωση ότι ακόμη και σήμερα, ο Θρακικός χώρος
για την πλειοψηφία των Ελλήνων είναι terra incognita, πολύ δε περισσότερο
στους νέους μας αφού τα σχολικά βιβλία μέσης εκπαίδευσης πολύ ελάχιστα
αναφέρουν για τον Θρακικό Ελληνισμό και τη Θράκη, την πατρίδα του
Ορφέα και του Δημόκριτου, του Βιζυηνού και του Βάρναλη.

Ελπίζουμε πως με την παράθεση των στοιχείων που έχουμε συλλέξει μέσα
από διάφορες βιβλιογραφίες και από προσωπικές εμπειρίες, να κεντρίσουμε
το ενδιαφέρον των αρμοδίων να κατευθύνουν το μαθητόκοσμο μέσα από τις
εκπαιδευτικές τους εκδρομές στη Θράκη. Τη Θράκη που σίγουρα όταν θα την
γνωρίσουν θα την αγαπήσουν και θα την νοσταλγούν.

Ας ξεκινήσουμε τη ξενάγησή μας περιγράφοντας συνοπτικά μερικές ενότητες
για να γνωρίσουμε γεωγραφικά, ιστορικά, γλωσσικά, θρησκευτικά και
πολιτιστικά τη ΘΡΑΚΗ μας. Τη Θράκη του ΧΘΕΣ για να περάσουμε και στη
Θράκη του σήμερα.

1.    Οι ενότητες αυτές αναφέρονται στο σύνολο της γεωγραφικής ενότητας Θράκη και όχι μόνον στην Ελληνική Θράκη που την αποτελούν οι νομοί της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Έβρου.

Α) Γεωγραφική ενότητα
Κατά τον Ηρόδοτο τα προς βορρά σύνορα της είναι ο Δούναβης ποταμός,
Ανατολάς ο Εύξεινος Πόντος, προς Νότων η Προποντίδα και η ζεστή
θάλασσα, το Αιγαίο πέλαγος, και προς δυσμάς η χώρα των Ιλλυριών,
σημερινή Αλβανία., υποστηρίζοντας ότι το έθνος των Θρακών είναι το
μεγαλύτερο μετά τους Ινδούς.

Εκείνος που προσδιόρισε με ακρίβεια θα έλεγα τα σύνορα της Θράκης είναι ο
Θουκυδίδης που υποστηρίζει ότι η Θράκη είναι η περιοχή μεταξύ του Αίμου
και της Προποντίδας, του Αιγαίου πελάγους και του Στρυμώνος ποταμού.
Η έκταση αυτή, ήταν πάντα Ελληνική γιατί φυλετικά, εθνολογικά,
πολιτιστικά, και γλωσσικά δεν διέφερε από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Η σημερινή πολιτική διαίρεση της Θράκης είναι συνέπεια μιας δυσμενούς
εξέλιξης για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια του τέλους του 19ου και τις αρχές
του 20ου αιώνα και οφείλεται στους παρακάτω λόγους:
α) Βρισκότανε σε ελάχιστη απόσταση από την πρωτεύουσα της Οθωμανικής
Αυτοκρατορίας, την Κωνσταντινούπολη
β) Είχε επαφή με τα στενά, τα οποία η Βρετανία δεν ήθελε να τεθούν υπό
Ρωσικό έλεγχο
γ) Είχε εκτεταμένα σύνορα με τη Βουλγαρία, ενώ απείχε περισσότερο από
300 χιλιόμετρα από τα σύνορα της μικρής τότε Ελλάδας που προσπαθούσε να
αναγεννηθεί.
δ) Η Ρωσία επιδιώκοντας την έξοδο της στο Αιγαίο, πάρα πολλές φορές είχε
επέμβει κατά των Ελληνικών συμφερόντων στη Θράκη, υποστηρίζοντας
ολοφάνερα την Βουλγαρία, απόδειξη περίτρανη η συνθήκη του Αγίου
Στεφάνου.
Έτσι κομματιάστηκε η Θράκη και προσφυγοποιήθηκαν πάνω από 600.000
Έλληνες από την Ανατολική και Βόρεια Θράκη.

Β) Ιστορική ενότητα
Η Θράκη έχει να παρουσιάσει μία πολυσήμαντη και πολυκύμαντη μακραίωνη
ιστορία. Το όνομα Θράσικες / Θράκες δεν εκφράζει κανένα απολύτως
χαρακτηριστικό γνώρισμα εθνολογικής διάκρισης. Πήρε το όνομά της,
σύμφωνα με μια από τις επικρατέστερες θεωρίες, από την ομώνυμη θυγατέρα
του Ωκεανού την οποία απέκτησε με την Παρθενόπη. Η άποψη αυτή είναι
του Βυζαντινού ποιητή Ιωάννη Τζέτζη που διατυπώνεται στο έργο του
ΛΥΚΟΦΡΩΝ. 

Οι πληροφορίες για τον χαρακτήρα των αρχαίων Θρακών ποικίλουν.
Χαρακτηρίζονται συχνά ως βίαιοι, ορμητικοί, φιλοπόλεμοι και μαχητικοί,
φιλήδονοι και οινοπότες.

Η γη της Θράκης προσέφερε στους αποίκους, Αθηναίους, Σπαρτιάτες,
Μηλίσιους ,Θασίους, Σαμίους κ.λ.π, άφθονες πηγές πλούτου.
Από τους αρχαιότερους χρόνους το όνομα και ο βίος των Θρακών ήταν στενά
δεμένος με τον βίο και το πνεύμα των άλλων Ελλήνων. Οι δε δεσμοί μεταξύ
Θρακών και Ελλήνων ήταν άρρηκτοι. Όταν τα παιδιά του βασιλιά των
Βισαλτών συμπαραστάθηκαν στον Μαρδόνιο κατά των Ελλήνων, μόλις
γύρισαν από την εκστρατεία που είχαν λάβει μέρος, τύφλωσε και τα εξ παιδιά
του.

Το ότι ο Ιάσων, ο αρχηγός της Αργοναυτικής εκστρατείας, στους Άριστους
της Ελλάδος συμπεριέλαβε και Θράκες, είναι απόδειξη του ότι από τα μυθικά
χρόνια ακόμη οι Θράκες θεωρούταν Ελληνικό φύλλο από αυτούς που
κατοικούσαν στο νοτιότερα μέρη Έλληνες.

Στη συνέχεια έχουμε την Μακεδονική κυριαρχία, ακολουθεί η Ρωμαϊκή
Κυριαρχία που επέτρεψε για διπλωματικούς λόγους να ομιλείται η Ελληνική
Γλώσσα ανακηρύσσοντας ελεύθερες πόλεις την Μαρώνεια, τα Άβδηρα και
Την Αίνο.

Στη συνέχεια η Θράκη περνά στο Βυζάντιο και καθίσταται ο προμαχώνας της
 Βασιλεύουσας και τέλος έχουμε την κατάκτησή της από τους Τούρκους και
 τον διαμελισμό της, ένα κομμάτι στην Βουλγαρία, η Βόρεια Θράκη
που παραχωρήθηκε με την συνθήκη του Αγίου Στεφάνου, την παραχώρηση
της Ανατολικής Θράκης στην Τουρκία με την συμφωνία των Μουδανιών και
έμεινε στην Ελλάδα το μικρότερο τμήμα αυτής η σημερινή Δυτική Θράκη.

γ) Γλωσσική ενότητα
Η επικράτηση της Ελληνικής γλώσσας κατά την περίοδο που στη Θράκη
βασιλεύουν οι Οδρύσες και γενικότερα σε όλο το φάσμα της αρχαιότητας
αποδεικνύεται από τα πρώτα γραπτά ίχνη που βρέθηκαν σε διάφορες περιοχές
της Θράκης ήταν με Ελληνική γραφή. Οι επιγραφές που βρέθηκαν σε
διάφορες περιοχές της Θράκης, όπως στη Θάσο, στην κοιλάδα του Στρυμόνα
και του Νέστου ποταμού, στον ρου του Έβρου ποταμού, στην περιοχή της
Φιλιππούπολης, στις παράλιες πόλεις του Ευξείνου και της ευρύτερης
περιοχής της Αδριανούπολης καταμαρτυρούν του λόγου το αληθές.

δ) Θρησκευτική ενότητα
Είναι γνωστό ότι η λέξη θρησκεία στα αρχαία Ελληνικά δεν σήμαινε ο,τι
σήμερα. Είναι απόλυτα εξακριβωμένο σήμερα, ότι οι Θράκες από τα πολύ
παλιά χρόνια λάτρευαν τους ίδιους θεούς με τους υπόλοιπους Έλληνες. Τον
Δία, την Ήρα, τον Απόλλωνα, την Άρτεμη, τον Άρη, τον Διόνυσο και άλλους.
Η νεκρομαντεία, η οποία ήταν γνωστή στους Έλληνες από τους Ομηρικούς
χρόνους συνηθιζόταν και από τους αρχαίους Θράκες.

Σταθμός στην ιστορία της Θράκης είναι η εξάπλωση του Χριστιανισμού και η
ίδρυση της Κωνσταντινούπολης το 330 μ.Χ.

Άρα έχουμε την δυνατότητα να ισχυριστούμε ότι οι Θράκες από το απώτερο
παρελθόν μέχρι σήμερα, λάτρευαν τους ίδιους θεούς με τους υπόλοιπους
Έλληνες, έγιναν Χριστιανοί όπως οι υπόλοιποι Έλληνες και λάτρευαν τους
ίδιους Αγίους.

ε) Πολιτιστική ενότητα
Από τους αρχαιότερους χρόνους το όνομα και ο βίος των Θρακών ήταν στενά
συνδεδεμένος με τον βίο και το πνεύμα των άλλων Ελλήνων.

Οι υμνωδοί στον Ελληνικό κόσμο ήταν Θράκες, οι οποίοι έδωσαν την μορφή
που συναντάμε στα Ομηρικά έπη. Μπορεί οι Θράκες να πήραν πολλά
πολιτιστικά στοιχεία από την Νότια Ελλάδα, έδωσαν όμως σ αυτήν κάτι πολύ
σημαντικό, την ορφική λατρεία και την Διονυσιακή, από τις οποίες
γεννήθηκαν η αρχαία μουσική, τα αρχαία μυστήρια, η αρχαία ποίηση, όπως ο
Εύμολπος, γιος του Μουσαίου πού θεωρείται ως ο ιδρυτής των Ελευσίνιων
μυστηρίων και ο Ορφέας των Ορφικών. Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι οι
ποιητικές καταβολές του Ελληνικού κόσμου έχουν αφετηρία τις Θρακικές
πόλεις.

΄Άλλωστε οι κάτοικοι των νοτίων περιοχών της Ελλάδος όπως και οι Θράκες
δεν είχαν μεταξύ τους φυλετικές διακρίσεις, γιατί είχαν όλοι τους κοινά
στοιχεία. Το στοιχείο αυτό είναι μια ακόμη απόδειξη του Ελληνοθρακικού
πολιτισμού.

Ο Ορφέας μεταξύ των Θρακών «λέγεται γαρ ως πρώτος Θραξ ετεχνολόγησε τα Ελλήνων μυστήρια και το τιμάν θεόν θρησκεύειν εκάλεσαν ως Θρακίας ούσης της Ευρέσεως»


Η συνέχεια  στο 

http://www.poths1991.gr/files/epistoli_ypourgeio_paideias_gia_mathitikes_ekdromes.pdf