Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογος Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου Ο ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ
Ο σύλλογος είναι πολιτιστικός και αθλητικός. Τα μέλη του συλλόγου είναι από τη Μακεδονία, τη Θράκη ,οι απανταχού Ποντιακής καταγωγής καθώς και φίλοι που αγαπούν το σύλλογο. Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 2003 ως σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικός σύλλογος ''Ο Μέγας Αλέξανδρος''. Σήμερα ο σύλλογος, μετά την τροποποίηση του καταστατικού του, φέρει τη νέα του .επωνυμία Η αίθουσα του συλλόγου βρίσκεται στο Κάτω Μάννα (Χώνες) επί του κεντρικού δρόμου. ΤΗΛΕΦΩΝΑ επικοινωνίας 6932411950. ΤΜΗΜΑΤΑ : Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι κάθε Παρασκευή 17.00-19.00, Σάββατο 10.30-12.30 και 16.30-18.30 - ΤΜΗΜΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ :Τμήμα παιδιών και εφήβων κάθε Παρασκευή 19.10-20.00 και 20.00-21.00 . Τμήμα ενηλίκων κάθε Κυριακή 18.30-19.30 για αρχάριους και 19.30-20.30. για προχωρημένους. Χοροδιδάσκαλος ο Χρήστος Καρυοφυλλίδης. Σκοπός μας , να ΜΗΝ ξεχάσουμε τις ρίζες μας και να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας την ιστορία μας.

Translate

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες του Συλλόγου


Η ΣΕΛΙΔΑ ΘΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ


Νέα σεζόν 2011 - 2012



Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011 Αγιασμός - παρουσίαση ομάδας βόλλευ ανδρών
΄΄Σ.Β.Σ. Μέγας Αλέξανδρος΄΄




Ο Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και αθλητικό σωματείο <<Ο Μέγας Αλέξανδρος>> μετά το παιδικό θεατρικό εργαστήρι , το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί από τον προηγούμενο Αύγουστο , κατά τη διάρκεια του αγιασμού που τελέστηκε την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, στα γραφεία του συλλόγου Μυτιλήνης 17 από τον πατέρα Κων/νο Κοντό , ανακοίνωσε τις νέες δραστηριότητές του , τόσο στην παράδοση και στον πολιτισμό όσο και στον αθλητισμό.Συγκεκριμμένα:
1ον. Εγινε η παρουσίαση της ομάδας βόλλευ ανδρών με την επωνυμία <<Σ.Β.Σ. Μέγας Αλέξανδρος>> . Πρόκειται για μία ομάδα από ρομαντικούς του αθλήματος και όπως τονίστηκε κατά την παρουσίασή της , οι αθλητές δεν είχαν την παραμικρή οικονομική αξίωση από το σύλλογο (εξ άλλου , είναι γνωστό ότι οι εποχές είναι πολύ δύσκολες για τους συλλόγους) . Το μόνο που ζητήθηκε ήταν η επωνυμία του συλλόγου η οποία τους παραχωρήθηκε με μεγάλη ευχαρίστηση. Αντιθέτως από τον προπονητή της ομάδας και διοργανωτή του όλου εγχειρήματος κ. Αντώνη Στεφάνου και τους παρευρισκομένους αθλητές δόθηκε η υπόσχεση στο σύλλογο ότι θα προσπαθήσουν για το καλύτερο , ώστε να φανούν αντάξιοι της εμπιστοσύνης και των προσδοκιών του συλλόγου. Η ομάδα η οποία θα συμμετέχει στο τοπικό πρωτάθλημα Κυκλάδων θα φέρει στις εμφανίσεις της το μπλε και κίτρινο χρώμα ενώ το έμβλημα , αυτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου καβάλα στο άλογό του , είναι το ίδιο με το έμβλημα του Συλλόγου Βορειοελλαδιτών Σύρου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ως εκπρόσωπος του Δημάρχου ο Αντιδήμαρχος κ. Πέτρος Μώτος ενώ επιστολές απέστειλαν ο Περιφερειάρχης κ. Ι. Μαχαιρίδης και Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Πουσσαίος.
Παίκτες της Ομάδας ΄΄Σ.Β.Σ. Μέγας Αλέξανδρος΄΄
1) Βασιλακόπουλος Δημήτρης, Βουτσίνος Μάριος, Γαβρής Διονύσιος, Μαραγκός Δομένικος,Μαυρίκος Γεώργιος, Πάπιτσης Πέτρος, Ρούσσος Σεβαστιανός, Στεφάνου Αντώνιος, Τσινός Ευάγγελος, Βελέντζας Γεώργιος, Βουτσίνος Αντώνιος, Μπαλτάς Γεώργιος, Παράβαλος Μιχαήλ.

Τεχνικό προσωπικό
Αρχηγός της ομάδας και μέλος του Δ.Σ. του ΄΄ΣΒΣ Μέγας Αλέξανδρος΄΄ είναι ο Αντιστράτηγος(ε.α.) Κωνσταντίνος Πατιαλιάκας ,Προπονητής/ Αναπληρωτής Αρχηγός ομάδας: Αντώνης Στεφάνου και έφορος : Στέφανος Μαμίδης .


2ον. Ανακοινώθηκε η διοργάνωση σεμιναρίου Ποντιακών χορών από χοροδιδάσκαλο ποντιακού συλλόγου των Αθηνών το Σάββατο 8 Οκτωβρίου στις 18.00-20.00 και την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στις 12.00-14.00 . Το σεμινάριο θα επαναληφθεί σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί εγκαίρως.






3ον. Η παιδική παράσταση ΄΄Κωμωδύσεια΄΄ από το παιδικό θεατρικό εργαστήρι θα παρουσιαστεί στο θέατρο Απόλλων στις 5 και 6 Νοεμβρίου.


Τέλος επισημάνθηκε ότι στο καλαντάρι του συλλόγου υπάρχουν και άλλα σχέδια τα οποία θα ανακοινωθούν στη συνέχεια.


1.    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
΄΄ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΜΙΚΡΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΟ ΣΤΗ ΣΥΡΟ - ΠΑΙΔΟΠΟΛΕΙΣ΄΄
(η εν λόγω εκδήλωση έκλεισε τις δραστηριότητες του πρώτου εξαμήνου 2011) 




















30 Ιουλίου 2011
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε με τον Πολιτιστικό Σύλλογο ΠΟΣΕΙΔΩΝ στην Ποσειδωνεία,
στο αρχοντικό Τσιροπινά. 
Εισηγητές ο καθηγητής κ. Νίκος Λυγερός και ο συγγραφέας του βιβλίου κ. Δ. Χάλαρης
Συμμετείχε το χορευτικό από τον πολιτιστικό σύλλογο Μεταξάδων Εβρου καθώς και τα παιδιά του πολιτιστικού συλλόγου του Φοίνικα.
Επίσης αποδόθηκε δραματοποιημένο απόσπασμα από το βιβλίο του Θ. Παπαθεοδώρου ΄΄Οι κόρες της λησμονιάς΄΄ που αναφέρεται στην εποχή του εμφυλίου 



Το βιβλίο συνεχίζει να σκορπά συγκίνηση σε όσους , από το νομό Εβρου , έρχονται σε επαφή με αυτό. Πρόσφατα (5-8 Σεπτεμβρίου) βρέθηκε ένα εκδρομικό από την Αλεξανδρούπολη στη Σύρο . Ανάμεσα σ΄ αυτούς υπήρχε μία κυρία , η οποία με συγκίνηση μου μετέφερε ότι έζησαν στις παιδοπόλεις της Σύρου ο πατέρας της με τα δύο μικρότερα αδέλφια του και ένας κύριος μου μετέφερε ότι και η δική του μητέρα έζησε την περίοδο εκείνη στη Σύρο....




2.     ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΑΚΙΩΤΗ ΕΥΠΑΤΡΙΔΗ
ΕΥΓΕΝΙΟ ΕΥΓΕΝΙΔΗ
27 Μαίου 2011

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ευγενίδου
Ο Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου ,
η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού και το Λιμεναρχείο Σύρου
σας προσκαλούν στην εκδήλωση <<Ευγένιος Ευγενίδης,
ένας Θρακιώτης ευπατρίδης πολίτης του κόσμου>> ,
στο Πνευματικό Κέντρο Ερμούπολης
την Παρασκευή 27 Μαίου 2011 στις 20.30




3.     ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ  ΠΑΤΡΙΔΕΣ:
ΘΡΑΚΗ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ-ΠΟΝΤΟΣ-ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ-
ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
23 Μαρτίου 2011
Εισηγητής ο κ. Σάββας Καλεντερίδης





4.     ΕΤΗΣΙΑ ΧΟΡΟΕΣΠΕΡΙΔΑ
4 Φεβρουαρίου 2011
Ετήσια χοροεσπερίδα στο κέντρο ΄΄Αστέρια΄΄ παρουσία του χορευτικού του Φιλεκπαιδευτικού Οργανισμού Φλώρινας ΄΄Ο Αριστοτέλης΄΄

4 Φεβρουαρίου 2011 
Κατά τη διάρκεια της ετήσιας χοροεσπερίδας , προγραμματίστηκε η προβολή του ντοκυμαντέρ ΄΄Στα Χνάρια των Αργοναυτών΄΄ Εισηγητής ο καθηγητής κ. Θεοδόσης Κυριακίδης (τελικά λόγω σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε τη Σύρο το ντοκυμαντέρ δεν προβλήβηκε)





5.     ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ 2011
15 Ιανουαρίου  2011 Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας 





6.     ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ , ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ, ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΠΑΛΛΑΣ

6 Ιανουαρίου 2011
Από τη θεατρική παράσταση του ΔΥΟΝΥΣΟΥ Ν.Ορεστιάδας
Εργο του Ευγένιου Τριβιζά ΄΄Ενα δέντρο μια φορά΄΄





7.     Θέατρο Απόλλων : Παρουσίαση της Χριστουγεννιάτικης θεατρικής παράστασης από το
παιδικό θεατρικό εργαστήρι
19 Δεκεμβρίου  2010




8.     ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΗ
8 Νοεμβρίου 2010
Εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο με θέμα ΄΄ Οδική Ασφάλεια με μηχανή΄΄
Προσκεκλημένοι : Ο ηθοποιός Πασχάλης Τσαρούχας και ο Ελληνας Πρωταθλητής των αγώνων Παρίσι-Ντακάρ Βασίλης Ορφανός
(Σημ. Ο Πασχάλης Τσαρούχας παρουσίασε το βιβλίο του ΄΄Ο Μπίλης Καντίλης τρέχει
 Παρίσι-Ντακάρ΄΄ ένα παραμύθι για μικρά παιδιά)






9.     ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΥΓΕΡΟΥ ME ΘΕΜΑ ΄΄ TO ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ VINCENT΄΄ 
 Διοργανωτής  ο Ν.Ο.Σ. 
έπειτα από εισήγηση και στήριξη του συλλόγου μας 
3 Οκτωβρίου 2010 Αίθουσα Τέχνης Σύρου-Ερμούπολη








10.     ΕΓΚΑΙΝΙΑ - ΑΓΙΑΣΜΟΣ  ΓΡΑΦΕΙΟΥ  ΚΑΙ 
ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 

19 Σεπτεμβρίου 2010





11.    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
19 Σεπτεμβρίου 2010
Εισηγητής ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης , καθηγητής του Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος της διεθνούς Ενωσης Ακαδημαικών για τη μελέτη των γενοκτονιών
Συνδιοργάνωση με τον υπό ίδρυση  σύλλογο Μικρασιατών Σύρου 





12.     ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

29 ΜΑΊΟΥ 2010
Εκδήλωση στα πλαίσια Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Παρουσιάστηκε το θεατρικό του κ. Νίκου Λυγερού ΄΄Πέντε Κινήσεις για μία Σιωπή΄΄ και στη συνέχεια μίλησε για την Ημέρα Μνήμης  ο κ. Λυγερός
Σε συνεργασία με το θεατρικό πολιτιστικό σύλλογο Απόλλων

Δείτε και αυτό


13.     ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΕ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Κ. ΝΙΚΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ
ο οποίος επισκέφθηκε τους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του  2ου Λυκείου  Ερμούπολης




14.     ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ






17 Φεβρουαρίου 2010
Εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο με θέμα ΄΄ Ο μεγάλος Ελληνας μαθηματικός Κων/νος Καραθεοδωρή, ο οραματιστής του Πανεπιστημίου Αιγαίου΄΄. Εισηγητής ο Επιστημονικός Σύμβουλος του Μουσείου Καραθεοδωρή κ. Νίκος Λυγερός. Συμμετείχαν , ως ομιλητές, εκπρόσωποι από το Πανεπιστήμιο της Χίου και Σύρου αντίστοιχα. 






15.     ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΕΘΙΜΩΝ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ
Διοργάνωση : ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΣΥΡΟΥ
Ο Σύλλογός μας παρουσίασε έθιμα της Μακεδονίας - Θράκης - Πόντου



16.     ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΡΙΑΣ-ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΦΟΥΤΣΙΤΖΙΔΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΗΣ




17.     2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ :
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ 

Χοροί του Πόντου
Χοροί της Μακεδονίας

Χοροί της Θράκης


ΛΟΙΠΕΣ  ΔΡΑΣΕΙΣ

Συμμετοχή με οικονομική ενίσχυση στους Τηλεμαραθώνιος υπέρ:
 
Για την κατ΄ οίκον νοσηλεία Σύρου

Για τους πυρόπληκτους της Πελοποννήσου

Για τα παιδιά της Γάζας
Για τους σεισμόπληκτους της Αιτή


Ο Σύλλογος συμμετέχει στο πρόγραμμα  της Μ.Κ.Ο. Actionaid ΄΄ΑΝΑΔΟΧΗ ΠΑΙΔΙΟΥ΄΄ αναλαμβάνοντας την αναδοχή ενός παιδιού από τη Ζιμπάμπουε


Χοροεσπερίδα  2009

Στους Έλληνες και τις Ελληνίδες της Σμύρνης, 89 χρόνια μετά την εκδίωξή τους

Η καταστροφή του Μικρασιατικού Ελληνισμού και η επιστροφή της μνήμης και της αλήθειας - του Φάνη Μαλκίδη



Η άνοδος του τουρκικού εθνικισμού με την άνοδο των Νεότουρκων στην εξουσία καθώς και οικονομικά συμφέροντα συνδεόμενα σε μεγάλο βαθμό με την οικονομική διείσδυση της Γερμανίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, οδήγησαν σε συστηματικούς διωγμούς του ελληνικού στοιχείου που διήρκεσαν από το 1913 ως το 1924. Ένα εκατομμύριο Έλληνες από τους 2650.000 που ζούσαν το 1914, δολοφονήθηκαν και μαζί τους δολοφονήθηκε η μακραίωνη του ελληνικού πολιτισμού.

Το τελευταίο μέρος του ανθρώπινου δράματος παίζεται τον Αύγουστο του 1922. Στις 13 Αυγούστου 1922, αρχίζει η επίθεση του Μουσταφά Κεμάλ, ο οποίος έχει υπογράψει σύμφωνο φιλίας και συνεργασίας με τη σοβιετική Ρωσία, τις τρεις σοβιετικές Δημοκρατίες του Καυκάσου, και με τη Γαλλία και Ιταλία. Στις 27 Αυγούστου, οι Τούρκοι μπαίνουν στη Σμύρνη και αρχίζει ο εμπρησμός της και η καταστροφή κάθε ελληνικής παρουσίας . Εκεί, όπως σημειώνει ο πρόξενος των ΗΠΑ George Horton «δεν έλειπε τίποτε σχετικά με τη θηριωδία, την ακολασία, την σκληρότητα και όλη τη μανία του ανθρώπινου πάθους». Εικοσιπέντε χιλιάδες (25.000) Έλληνες χάθηκαν στην πυρκαγιά, ενώ μόνο το διάστημα από 27 Αυγούστου μέχρι 4 Σεπτεμβρίου 1922 δολοφονήθηκαν 50.000 Έλληνες. Στις 28 Αυγούστου 1922 κατακρεουργήθηκε ο μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος, και μαζί του 342 κληρικοί της Μητροπόλεως Σμύρνης και των περιχώρων οι οποίοι πρώτα βασανίστηκαν. Τη δολοφονία, την εκδίωξη των Ελλήνων, ακολούθησε η καταστροφή κάθε ίχνους ελληνικής παρουσίας, αυτό άλλωστε υποδηλώνει η φωτιά στη Σμύρνη.

Περίπου 1,5 εκατομμύριο Έλληνες αναγκάστηκαν να έρθουν σαν πρόσφυγες στην Ελλάδα, αφήνοντας πίσω τους 1.000.000 νεκρούς και χιλιάδες αγνοούμενους.

Γράφει σχετικά η Διδώ Σωτηρίου: «Βάλαν φωτιά στη Σμύρνη…εκατοντάδες χιλιάδες κόσμος, τρελός από φόβο, αρχίνησε να τρέχει…και να ξεχύνεται στη παραλία σαν μαύρο ποτάμι…μπρος θάλασσα και πίσω σφαγή». Και σε άλλο έργο της η ίδια γράφει: «…βάλθηκαν να τρέχουν να φεύγουν κυνηγημένοι απ΄ το τούρκικο μαχαίρι και τη φωτιά του πολέμου. Έρχεται μια τραγική στιγμή στη ζωή του ανθρώπου, που το θεωρεί τύχη να μπορέσει να παρατήσει το έχει του, την πατρίδα του το παρελθόν του και να φύγει, να φύγει λαχανιασμένος αποζητώντας αλλού τη σιγουριά. ….Ενάμισι εκατομμύριο αγωνίες και οικονομικά προβλήματα ξεμπαρκάρανε στο φλούδι της Ελλάδας, με μια θλιβερή ταμπέλα κρεμασμένη στο στήθος: «Πρόσφυγες!» ….Χωρίς πατρίδα χωρίς δουλειά χωρίς σπίτι….».

Ο πρέσβης των ΗΠΑ Η. Morgenthau παρομοιάζει τους πρόσφυγες αυτούς με 26.000.000 άνδρες, γυναίκες και παιδιά οι οποίοι είχαν ξαφνικά και απρόσμενα φτάσει στα λιμάνια των ΗΠΑ. Όταν άρχισε ή Συνδιάσκεψη της Λωζάννης την 1η Νοεμβρίου 1922 έμεναν ακόμα στην Κωνσταντινούπολη και στα περίχωρά της, καθώς και στην Ίμβρο και την Τένεδο περίπου 300.000 Έλληνες και στον Πόντο ελληνόφωνοι αλλά σαν μουσουλμάνοι μη ανταλλάξιμοι, άλλες 400.000. Οι περισσότεροι έφυγαν με την ελληνοτουρκική συνθήκη της ανταλλαγής των πληθυσμών και άλλοι στους διωγμούς που ακολούθησαν το 1942, το 1955 και το 1964 και σήμερα μένουν μόνο ο άγνωστος αριθμός ελληνόφωνων στον Πόντο.

Η εκδίωξη των Ελλήνων από τους Νεότουρκους και τον Μουσταφά Κεμάλ, ο οποίος στράφηκε με ξεχωριστή μανία εναντίον του Ελληνισμού, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στην ανθρώπινη ιστορία. Η γενοκτονία των Ελλήνων είναι ένα ζήτημα το οποίο παρέμεινε στο περιθώριο για πολλά χρόνια. Είναι ένα πολιτικό ζήτημα και η διεθνής του προέκταση αναφέρεται στην υποχρέωση των κρατών και των διεθνών οργανισμών να αναγνωρίσουν τη γενοκτονίας και να αποκαταστήσουν με αυτόν τον τρόπο, την βλάβη που υπέστησαν.

Από την άλλη το σύγχρονο τουρκικό κράτος οφείλει να αναλάβει την ευθύνη για τη γενοκτονία των Ελλήνων, χωρίς να κάνει προπαγάνδα. Κάθε λαός και ιδιαίτερα οι Έλληνες οι οποίοι έχουν χάσει χιλιάδες συμπατριώτες τους, έχουν το δικαίωμα στην μνήμη, έχουν το δικαίωμα να απαιτούν με επιμονή την επίσημη αναγνώριση από τις αρχές των εγκλημάτων και αδικιών που διαπράχτηκαν σε βάρος του.

Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και Αθλητικό σωματείο ΄΄Ο Μέγας Αλέξανδρος΄΄



Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Καταστατικό Συλλόγου Βορειοελλαδιτών Σύρου ΄΄ Ο Μέγας Αλέξανδρος΄΄





ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ


 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

ΙΔΡΥΣΗ - ΕΠΩΝΥΜΙΑ - ΕΔΡΑ - ΣΦΡΑΓΙΔΑ

Συνιστάται στην Ερμούπολη της Σύρου σωματείο υπό την επωνυμία Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου και Αθλητικός Σύλλογος ΄΄ Ο Μέγας Αλέξανδρος΄΄.

Αρθρο 2ο

Το σωματείο εδρεύει στην Ερμούπολη της νήσου Σύρου όπου ευρίσκεται και το γραφείο του.

Αρθρο 3ο

Η σφραγίδα του σωματείου είναι στρογγυλή και αναγράφεται σ΄ αυτήν κυκλικά η επωνυμία του Συλλόγου Σύλλογος Βορειοελλαδιτών Σύρου  ΄΄ Ο Μέγας Αλέξανδρος΄΄. Ετος ιδρύσεως 2003.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ  Β

ΣΚΟΠΟΣ

Αρθρο 4ο


Σκοπός του σωματείου είναι ΄΄Η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών του, κατοίκων της Σύρου που κατάγονται από τη Βόρειο Ελλάδα. Η μέριμνα και η οργάνωση εκδηλώσεων ψυχαγωγίας και αναψυχής, ιδίως δε εκδρομών στη Βόρειο Ελλάδα και γενικά η ανάληψη πρωτοβουλιών , που στόχο θα έχουν την τόνωση των δεσμών αφενός ανάμεσα στη Σύρο και τη Βόρειο Ελλάδα και αφετέρου, η καλλιέργεια αίσθησης ενότητας ανάμεσα στους Βορειοελλαδίτες που ζουν στη Σύρο.
Η οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με κρατικούς ή μη κρατικούς φορείς.
Η εξεύρεση πόρων κρατικών και ιδιωτικών σε συνεργασία με τις αρμόδιες δημόσιες και ιδιωτικές αρχές για την προώθηση των σκοπών.
Η δημιουργία αθλητικού τμήματος με στόχευση την προώθηση του αθλητικού ιδεώδους , μέσα από την ανάπτυξη όλων των Ολυμπιακών Αθλημάτων , όπως και του χορευτικού , με σκοπό τη σύσφιξη των σχέσεων του συλλόγου με την τοπική κοπινωνία και τη διάδοση των παραδοσιακών χορών της Βόρειας Ελλάδας.
Η συμμετοχή κατ΄ άθλημα , σύμφωνα με τα γενικά ειδικά προγράμματα, σε φιλικούς αγώνες, κύπελλα, σε τοπικά, περιφερειακά, πανελλήνια και διεθνή πρωταθλήματα και σε οποιουσδήποτε άλλους αγώνες.
Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των ημεδαπών σωματείων, ομοσπονδοιών, δημοσίων αθλητικών και λοιπών αρχών του κράτους.
Κάθε άλλο μέσο που αποσκοπεί στην προαγωγή και στην ανάπτυξη του αθλητισμού και του πολιτισμού.


Αρθρο 5ο

Μέσα


Για την πραγμάτωση των παραπάνω σκοπών ο σύλλογος:
1.   Απευθύνεται στις Δημόσιες , Διοικητικές και Δικαστικές Αρχές, Την τοπική Αυτοδιοίκηση, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση κ.α. για κάθε ζήτημα που αφορά τα συμφέροντα των μελών του.
2.   Διεξάγει εκδηλώσεις μορφωτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου
3.   Προβάλλει με κάθε τρόπο τις εκδηλώσεις του Συλλόγου στις τοπικές εφημερίδες και σ΄ όλα τα μέσα ενημέρωσης.
4.    Συνεργάζεται με άλλους συλλόγους και πολιτιστικούς παράγοντες.
5.   Επιδιώκει τη δραστηριοποίηση των μελών του σωματείου και ειδικότερα τη δημιουργία μελέτης προβλημάτων και εκδηλώσεων.
6.   Χρησιμοποιεί και αξιοποιεί κάθε νόμιμο μέσο για την προβολή των δραστηριοτήτων του.
7.   Εκδίδει βιβλία, έντυπα καθώς και ηλεκτρονικής μορφής έντυπα και εάν έχει τη δυνατότητα δημιουργεί σελίδα στο διαδίκτυο μορφωτικού , πολιτιστικού, ενημερωτικού ενδιαφέροντος που συμβάλλουν στην προώθηση των σκοπών του.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ

ΜΕΛΗ- ΕΓΓΡΑΦΗ - ΄Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ - ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ - ΣΥΝΔΡΟΜΗ


Αρθρο 6ο


Μέλη του σωματείου δύναται να εγγράφονται οι κάτοικοι της περιοχής της Σύρου, που κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα , από τα γεωγραφικά όρια Μακεδονίας και Θράκης και οι απανταχού  Ποντιακής καταγωγής .

Επίσης δύναται να εγγράφονται και άτομα που δεν κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα ως ΄΄φίλοι΄΄ του συλλόγου, χωρίς το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι.
Με την εγγραφή του ο αιτών υποχρεούται να καταβάλει στο ταμείο του Συλλόγου την ετήσια συνδρομή του , η οποία ανέρχεται στο ποσόν των 20 ευρώ .

Αρθρο 7ο

Δικαίωμα αποχώρησης- διαγραφής /επανεγγραφής από το Σύλλογο.


Αρθρο 8ο


Δικαίωμα μελών
-Να συμμετέχουν στις γενικές συνελεύσεις
- Να ενημερώνονται επί διαφόρων ενεργειών του Διοικητ. Συμβουλίου

Υποχρέωση μελών
- Να ενδιαφέρονται για το Σύλλογο
- Να μετέχουν στις γενικές συνελεύσεις
- Να εκπληρώνουν τις προς το Σύλλογο οικονομικές τους υποχρεώσεις
- Να συμορφώνονται προς τις εκ του παρόντος καταστατικού υποχρεώσεις του


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ


Αρθρο 10ο


Αριθμός μελών Δ.Σ.

Θητεία Δ.Σ.




Αρθρο 11ο


Συνδεδριάσεις Δ.Σ.
Αποχώρηση μελών Δ.Σ./ αναπλήρωση αυτών




Αρθρο 12ο


Υποχρεώσεις / Αποφάσεις Δ.Σ.




ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΕΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Αρθρο 13ο




ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄


Γενικές Συνελεύσεις


Αρθρο 14ο



Αρθρο 15ο

Σύγκληση Γενικής Συνέλευσης από το Δ.Σ.


Αρθρο 16ο


Προθεσμίες σύγκλισης γενικής συνέλευσης


Αρθρο 17ο

Απαρτία γενικής συνέλευσης



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ


ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ

Αρθρο 18ο


Ενα μήνα προ της λήξεως της διετούς θητείας του Δ.Σ., τούτο δέον να συγκαλεί τη γενική συνέλευση των μελών προς εκλογή νέου επταμελούς Δ.Σ. και τριών αναπληρωματικών.
Δικαιώματα εκλέγειν και εκλέγεσθαι



ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ

ΠΟΡΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Αρθρο 19ο




Αρθρο 20ο

Βιβλία που πρέπει να τηρεί ο σύλλογος


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η

Αρθρο 21ο

Διάλυση Συλλόγου



ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αρθρο 22ο


Το  καταστατικό του Συλλόγου αποτελείται από 22 άρθρα και είναι στη διάθεση των μελών και φίλων στα γραφεία μας Μυτιλήνης 17-Ερμούπολη .
















Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Η Ηλιοσπηλιά της Σύρου

Οταν έχεις από τη μία έναν καθηγητή πανεπιστημίου που σου δίνει όλες εκείνες τις επιστημονικές πληροφορίες , απλά και με χιούμορ , ώστε να κατανοήσεις το θέμα το οποίο παρουσιάζει και από την άλλη ένα λάτρη της έρευνας που με περίσσιο πάθος ερευνά την ιστορία του τόπου του ,τότε σίγουρα αυτή η ΄΄σύνοδος΄΄ των δύο ανδρών θα σου προσφέρει ένα αέναο ταξίδι , με επίκεντρο την αρχαία ιστορία του τόπου σου.




    
     Αναφέρομαι στον καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής κ. Ι. Στεφάνου και στον παλιό ναυτικό κ. Λούη Ρούσσο , που επί περίπου δύο ώρες μας καθήλωσαν , στο πρόσφατο διαπανεπιστημιακό σεμινάριο επιμόρφωσης για την ανάδειξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς , που είχα την τύχη να παρακολουθήσω στην μονή Ιησουιτών στην Ανω Σύρο.

     Η αλήθεια είναι ότι παρακολουθώντας τον κ. Λούη νομίζεις πως θα τον δεις εκεί , καθισμένο στο στόμιο του πηγαδιού, δίπλα στο μεγάλο φιλόσοφο Φερεκύδη , να του αποκαλύπτει μυστικά καλά κρυμένα. Μυστικά που μιλούν για τ΄ αστέρια του ουρανού αλλά και τις τροπές του ήλιου. Τέτοιο είναι το πάθος του ανθρώπου...


Το πηγάδι του Φερεκύδη


      Οπως μας εξήγησε ο κ. Στεφάνου , πρόσφατη έρευνα του Ε.Μ.Π. έδειξε, ότι αυτό, που εδώ και πολλές δεκαετίες χρησιμοποιούν οι χωρικοί για την άντληση νερού στην περιοχή Σαν-Μιχάλη της Σύρου, δεν είναι πηγάδι για ύδρευση, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη θέση.. Δεν μπορεί να έφτιαξαν μια τέτοια κατασκευή, προκειμένου οι οικογένειες να παίρνουν νερό και μάλιστα με ιδιαίτερες δυσκολίες. Πρόκειται για τελειότατη πανάρχαια κατασκευή, ένα ηλιακό παρατηρητήριο, στο οποίο υπολογίζεται η φαινομένη κίνηση του Ήλιου καθ’ όλο το έτος, και σηματοδοτούνται με ακρίβεια οι εποχές, οι ισημερίες, οι τροπές κ.λ.π.

     Η Σύρος βρίσκεται ακριβώς δυτικά της Δήλου , την περιγράφει στην ΄΄Οδύσσεια΄΄ ο πιστός χοιροβοσκός του Οδυσσέα Εύμαιος (του οποίου ο πατέρας του - Κτησίας- ήταν βασιλιάς εκεί) επισημαίνοντας, ότι εκεί τρέπεται ο Ήλιος: ΄΄Υπάρχει κάποιο νησί, που ονομάζεται Συρίη, αν κάπου το άκουσες, καθύπερθεν της Ορτυγίας΄΄ ( το αρχαίο όνομα της Δήλου).


      Αμερικανοί επιστήμονες διεξήγαγαν προ ετών έρευνα, προκειμένου να εντοπίσουν τα καταλληλότερα σημεία στον πλανήτη από πλευράς ηλιακών συνθηκών, ώστε να τοποθετήσουν τους δέκτες των δορυφορικών συνδέσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι η μεγαλύτερη ηλιοφάνεια υπάρχει πάνω από τη Δήλο. Αυτό σημαίνει ότι οι αρχαίοι γνώριζαν πολύ καλά για τη γέννηση του Απόλλωνα σ΄ εκείνη την περιοχή κι ότι η Σύρος αποτελούσε ιδανικό τόπο για την παρακολούθηση της φαινομένης κίνησης του Ηλιου.  

     Στα τέλη του ιθ΄ αιώνα το αλέτρι ενός χωρικού, που έσκαβε στην περιοχή Σαν-Μιχάλη , στη θέση Ελληνικό, σκάλωσε σε μία πέτρα, τη σήκωσε και είδε ένα κατασκεύασμα σαν πηγάδι με σκάλες .. Φώναξε το Γάλλο πρόξενο, που παραθέριζε εκείνη την εποχή στο χωριό, ο οποίος του συνέστησε να μην το πειράξει, διότι κατά τη γνώμη του επρόκειτο για πανάρχαιο μνημείο της Προϊστορικής Περιόδου. Οι χωρικοί όμως άνοιξαν μια τρύπα, έβαλαν ένα μαγκάνι κι άρχισαν έκτοτε να βγάζουν νερό.

Αποτύπωση του πηγαδιού

      Οπως εξήγησε ο κ. Στεφάνου το πηγάδι , έως εκεί που είναι προσπελάσιμο, αποτυπώθηκε και μελετήθηκε .Μάλιστα ό ίδιος κατέβηκε για την αποτύπωση . Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κλίση των τοιχωμάτων, επειδή στο μεν φρέαρ είναι ισχυρότερη στη νότια πλευρά, μηδενιζόμενη σχεδόν προς την βόρεια (δηλαδή προς το μέρος του διαδρόμου), στον δε διάδρομο είναι ισχυρότερη στη δυτική πλευρά.

     Όλη αυτή η κατασκευή του φρέατος με τη μνημειώδη είσοδο του λαξευμένου βράχου δεν μπορεί να δικαιολογεί, ότι έγινε για την άντληση ύδατος από τους ελάχιστους κατοίκους της περιοχής· εξ άλλου η κατασκευή δεν είναι καθόλου εργονομική: Το τελευταίο σκαλοπάτι για παράδειγμα είναι τόσο στενό, που δεν χωράει πόδι ανθρώπου να πατήσει, παρά μόνο πλάγια. Δηλαδή, αν κάποιος ήθελε να πιάσει νερό, θα έπρεπε να γυρίσει πλάγια σε πολύ στενό χώρο. Ο διάδρομος δεν χωράει άνθρωπο με μια υδρία στον ώμο. Γιατί να κάνουν μια τόσο μεγάλη κατασκευή, τόσο λεπτομερή και τόσο ακριβή, και να δυσκολεύεσαι να βάλεις νερό και να μεταφέρεις την υδρία; Ένα από τα σκαλοπάτια έχει μια μικρή εγκοπή, η οποία είναι ό,τι χειρότερο, για να πέσει ένας άνθρωπος, που κατεβαίνει. (Στο συγκεκριμένο σκαλοπάτι προσπίπτει το φως του Ήλιου, συγκεκριμένη εποχή του χρόνου) . Σε διάφορες εποχές του χρόνου το νερό υπερβαίνει το στηθαίο και καλύπτει τα τρία πρώτα σκαλοπάτια, οπότε η άντληση νερού γίνεται ακόμα δυσκολότερη.

      Ο κ. Στεφάνου αναφέρθηκε με χιούμορ και σ΄ ένα περιστατικό το οποίο συνέβει κατά την αποτύπωση του πηγαδιού . Οπως είπε , είχε εντοπίσει ένα αντικείμενο, το οποίο ανέσυρε και το παρέδωσε στον καθηγητή κ. Κορρέ , ο οποίος ήταν παρών στην έρευνα . Ο κ. Κορρές κοιτώντας το εύρημα είπε χαριτολογώντας: ''O κατασκευαστής του ζει ακόμη''. Τόσο παλιό ήταν το εύρημα. Οπως ειπώθηκε από τον κ. Στεφάνου , ΄΄κάποιος΄΄ έριξε το συγκεκριμένο ειδώλιο στο πηγάδι για να δοκιμάσει τους ερευνητές.

Κυκλαδικά ειδώλια: περιμένοντας τον Ηλιο...


      Από την πλευρά του ο κ. Λούης Ρούσσος εξήγησε ότι : Τα κυκλαδικά ειδώλια κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά, που κάνει το Ηλιοτρόπιο, είναι όμως φορητά και εύκολα στη χρήση τους. Τα χρησιμοποιούσαν, για να μετρούν το χρόνο, να γνωρίζουν πότε αρχίζει και πότε τελειώνει κάθε εποχή για σπορά, θερισμό κ.τ.λ. στην περιοχή των Κυκλάδων.

     Τα ειδώλια περιμένουν με σταυρωμένα χέρια, ποιά στιγμή θα έρθει ο Ήλιος στα μάτια τους. Οι εποχές οριοθετούνται ανάλογα με το ύψος και την κλίση του κεφαλιού τους: Η κλίση του κεφαλιού του αριστερού στην φωτογραφία ειδωλίου είναι 28°. Σε αυτό το ύψος είναι ο Ήλιος το μεσημέρι στις 21 Δεκεμβρίου (χειμερινό ηλιοστάσιο). Το δεύτερο από αριστερά ειδώλιο έχει κλίση κεφαλιού 52°. Εκεί βρίσκεται ο Ήλιος στις ισημερίες. Το κεφάλι του τρίτου από αριστερά ειδωλίου έχει κλίση 70° και σημαδεύει, όπως κι ένα σκαλοπάτι του Ηλιοτροπίου, την αρχή και το τέλος του καλοκαιριού (13 Μαΐου και 3 Αυγούστου). Το κεφάλι του καθιστού ειδωλίου έχει κλίση 76° και σημαδεύει το θερινό ηλιοστάσιο, τη μέση του καλοκαιριού. Και όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε....Τα εγκυμονούντα κυκλαδικά ειδώλια αντιστοιχούν στην εποχή μεταξύ 3ης Αυγούστου και 21ης Σεπτεμβρίου, όταν η Γη «εγκυμονεί». Το εικονιζόμενο εγκυμονούν ειδώλιο σηματοδοτεί αυτή την εποχή και με κλίση κεφαλιού 52° αναμένει τις ακτίνες του Ήλιου της φθινοπωρινής ισημερίας, που θα σημάνουν το τέλος της εποχής και την αρχή του φθινοπώρου.

Η εξαιρετική λιθοδομή της κατασκευής, που αποτελεί το μοναδικό αντικειμενικό στοιχείο, επί του οποίου μπορεί να στηριχθεί μια χρονολόγηση, σε συνδυασμό με την παράδοση, σύμφωνα με την οποία ο Φερεκύδης μελετούσε σε μια σπηλιά τις κινήσεις του Ήλιου, οδήγησε στο συμπέρασμα, ότι ίσως ο Φερεκύδης να ήταν ο κατασκευαστής του έργου. Ήταν όμως ο Φερεκύδης ο πρώτος, που κατασκεύασε ένα τέτοιο έργο, η προϋπήρχε ανάλογη επιστημονική παράδοση στη Σύρο; Ο Αρίσταρχος ο Σαμόθραξ, ο οποίος ήταν διευθυντής της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης κατά τους Ελληνιστικούς Χρόνους και που θεωρείται ως ο νεώτερος αναλυτής και ερμηνευτής των Ομηρικών Επών, αναφέρει, ότι την Ομηρική Εποχή υπήρχε ηλιοσπηλιά στη Σύρο, με την οποία μετρούσαν τις τροπές του Ήλιου.


Τελειώνοντας την παρουσίασή του ο κ. Λούης και κρατώντας ένα τηγανόσχημο (φωτο - είναι αυτό που βρέθηκε στη Σύρο ) εξήγησε την πιθανή χρηστικότητά του. Οτι δηλ. χρησίμευε ως πυξίδα και έδειχνε το μαγνητικό και αστρικό βοριά και ακόμη το γεωγραφικό πλάτος της Σύρου (περίπου 38 μοίρες) και δεν ήταν αντικείμενο για να καθρεπτίζονται οι μορφονιές των Κυκλάδων. Και αυτή η θεωρία όμως θέλει τη δική της έρευνα για να επιβεβαιωθεί ένας αιθεροβάμων . Προσωπικά λατρεύω αυτή τη λέξη. Αιθεροβάμων είναι αυτός που με το μυαλό του ταξιδεύει μακριά . Υποκλίνομαι κ. Λούη στο πάθος σας!

Αλήθεια, είναι ή δεν είναι το σπήλαιο του Φερεκύδη αυτό που βρέθηκε στο Σαν Μιχάλη; Ηταν ή δεν ήταν ο φιλόσοφος ο αρχικός κατασκευαστής του έργου; Ο βυθός του πηγαδιού θα μας αποκαλύψει τα μυστικά του!!!