Τα παιδιά ζωγραφίζουν ποντιακές παραδοσιακές φορεσιές
Ο Γιάννης Αγόρης και ο Αγις Πλατής , δυο από τους μικρούς μαθητές που ζωγράφισαν τις παραδοσιακές φορεσιές του Πόντου
Το παιδικό εργαστήρι του 2ου σεμιναρίου λαογραφίας είχε ως
στόχο τη γνωριμία των παιδιών με το ονομαζόμενο ''λαικό θέαμα'' και λειτούργησε σε
θεωρητικό και βιωματικό επίπεδο.Η υπεύθυνη του εργαστηρίου Ελένη Βουτσίνου επέλεξε γι΄ αυτό το σκοπό τρεις θεματικές ενότητες:
α) το θέατρο σκιών και τον Καραγκιόζη
β)το ελληνικό κουκλοθέατρο και
γ) το παραμύθι ως μέρος της λαικής αφήγησης ενός
τόπου.
Τα παιδιά γνώρισαν τις ιστορίες καταγωγής
του Καραγκιόζη, έπαιξαν παιχνίδια με τη σκιά γνώρισαν βασικές φιγούρες του
ελληνικού θεάτρου σκιών, έφτιαξαν τα δικά τους σχέδια και δοκίμασαν να παίξουν
Καραγκιόζη με το δικό τους τρόπο.
Στη δεύτερη συνάντηση το εργαστήρι επικεντρώθηκε στην
καταγωγή του ελληνικού κουκλοθέατρου και στους πρώτους ήρωες αυτού τον
Φασουλή-Πασχάλη και Περικλέτο. Τα παιδιά γνώρισαν τα χαρακτηριστικά τους αλλά
και τη θεματολογία των πρώτων παραστάσεων κουκλοθέατρου. Κατασκεύασαν τις δικές
τους κούκλες και έπαιξαν στη συνέχεια το δικό τους κουκλοθέατρο.
Τέλος η τρίτη συνάντηση ασχολήθηκε με τη λαική αφήγηση
και το παραμύθι όπου εκεί τα παιδιά, μετά από μια περιεκτική θεωρητική
προσέγγιση της ιστορίας της αφήγησης, αφέθηκαν να πλάσουν, να αφηγηθούν, και να
ζωντανέψουν τα δικά τους παραμύθια.
Η τέταρτη ενότητα με υπεύθυνη την κ. Γιολάντα Ζιάκα, η οποία συμμετείχε αφιλοκερδώς, περιελάμβανε εργαστήρι ζωγραφικής. Τα παιδιά από την προηγούμενη ημέρα είχαν μυηθεί στο παραμύθι του λαικού μας ζωγράφου Θεόφιλου. Το εργαστήρι ζωγραφικής ξεκίνησε μ΄ ένα δεκάλεπτο βίντεο με ποντιακούς χορούς. Κατόπιν έγινε συζήτηση για την εμφάνιση των χορευτών και τα παιδιά ζωγράφισαν χορευτές με τις παραδοσιακές ποντιακές φορεσιές. Στη συνέχεια , έχοντας ως πρότυπο ένα από τα έργα του Θεόφιλου, όπου η τέχνη του έχει όλα τα χαρακτηριστικά της γνήσιας λαικής ζωγραφικής ζωηρά χρώματα, αυθορμητισμό και ειλικρίνεια, τα παιδιά συνέθεσαν το δικό τους πίνακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου